Recenzie: Gazda de Stephenie Meyer

       Am început cartea acum mult timp, mai exact acum trei ani, dar din motive neștiute de mine, am abandonat-o. Până acum o săptămână când am simțit că trebuie să îi mai dau o șansă și bine am făcut.


       Descriere:                                                                           Melanie Stryder refuza sa se stinga. Lumea noastra a fost invadata de un dusman invizibil. Oamenii devin gazde pentru acesti invadatori, mintile le sunt luate, in timp ce corpurile lor raman intacte si isi continua vietile, aparent neschimbate. O mare parte din omenire a cedat. Cand Melanie, unul dintre putinii oameni salbatici in viata, este capturata, are convingerea ca i-a sosit sfarsitul.   Wanderer, sufletul invadator care a intrat in corpul lui Melanie, a fost avertizata despre provocarile cauzate de trairea in corpul unui om: emotiile covarsitoare, multitudinea de simturi, memoriile prea clare. Dar mai era ceva dificil, ceva la care Wanderer nu se astepta: vechiul chirias al corpului refuza sa renunte la posesiunile mintii ei. Wanderer ii pune la incercare gandurile lui Melanie, sperand sa descopere locurile pe unde se ascund restul de oameni rezistenti. In schimb, Melanie ii umple mintea lui Wanderer cu viziuni despre barbatul pe care il iubeste Jared, un om care inca isi duce traiul in clandestinitate. Incapabila sa se desparta de dorintele corpului lui Melanie, Wanderer incepe sa tanjeasca dupa un om a carui demascare facea parte dintre insarcinarile ei.
    Cand fortele exterioare le transforma pe Wanderer si pe Melanie in aliate, ele se pregatesc sa plece in cautarea omului pe care ambele il iubesc, cautare ce se dovedeste a fi periculoasa si nesigura. Una dintre cele mai de succes scriitoare din ziua de azi, Stephenie Meyer, autoarea faimoasei serii Amurg, ne ofera un roman de neuitat despre perseverenta iubirii si despre ce inseamna sa fii om.

Parerea mea: 

   Primele capitole au fost puțin lente, cuprind mai multe detalii desprre Wanda, comportamentul sufletelor și viața ei pe Pământ .De fapt, Gazda nu este o carte bazată pe foarte multă acțiune dar, cu sigurață are ceva special. 
   Deși are 700 de pagini, sunt foarte ușor de citit și timpul trece foarte repede. Cum treceau paginile cu atât mă apropiam mai multe de personaje, în special de Wanda,  e un personaj admirabil. Prin modul ei de a fi transmite afecțiune, tandrețe  și iubire, ne învață cât de importantă este încrederea, bunătatea și cât de inutilă este violența.
Nu există nici un personaj negativ, în ciuda faptului că este o invazie extraterestră, întelegi fiecare punct de vedere și ce i-a determinat să facă anumite fapte.
  Mi-a plăcut foarte mult să o urmăresc pe Wanda în toate peripețiile prin care a trecut și să aflu poveștile ei despre celelalte lumi, de-a dreptul fascinant.
Sunt foarte multe lecții pe care le poți desprinde din această lectură,  te face să realizezi cât de rău tratăm Pământul si cum luam totul for granted. Sunt team Ian și nici nu mi-a fost foarte greu să aleg ,nu mi-a plăcut niciodată Jared in mod special. Ian este la rândul lui ,un  personaj excepțional modul lui de a iubi atât de pur și mentalitatea lui, m-au surprins, explică ce înseamnă cu adevărat frumusețea.

      It’s not the face, but the expressions on it. It’s not the voice, but what you say. It’s not how you look in that body, but the thing you do with it. You are beautiful.

Dacă tot vorbeam de persoane care mi-au plăcut, îmi este imposibil să îl exclud pe Jeb, foarte isteț cu o intuiție nemaipomenită, aduce un plus volumului.

    Se presupunea că el este dușmanul meu. Probabil că era nebun. Și el era prietenul meu. Nu că nu m-ar fi ucis dacă lucrurile ar fi degenerat, dar nu i-ar face plăcere. Când era vorba de oameni, ce altceva i-ai fi putut pretinde unui prieten?

M-a emoționat foarte mult Gazda  chiar am plâns încât imi era imposibil să citesc ce se mai întâmplă. Apreciez enorm cărțile care îți dau de gândit și te fac un pachet emoțional.
Per total, mi-a plăcut foarte mult , și-a făcut cu ușurință un loc printre cărțile mele preferate. O recomand cu toată inima.

       Mi se pare că cei mai puternici dintre noi sunt găzduiți de cei mai puternici dintre ei.

Share this:

CONVERSATION

4 comentarii:

  1. Hello!
    Suna foarte bine, imi pare putin ca Disparuti cu toate ca este cu totul alta poveste - nu stiu de ce.
    Spor la citit in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei :)
      da, interesanta comparatie eu m-am gandit mai mult la Starters desi nici povestea aia nu seamana foarte mult.
      Mersi la fel!

      Ștergere
    2. Te invit la un concurs ♥
      http://heartofthewords.blogspot.ro/2016/11/concurs.html

      Ștergere
    3. http://heartofthewords.blogspot.ro/2016/12/castigator-concurs.html

      Ștergere

Vreau sa stiu si parerea ta!

Un produs Blogger.