Recenzie :Dacă aș rămâne.. (film vs carte)

Bună dragilor , şi am reuşit în sfarsit să citesc şi să văd filmul  If i stay , în două zile, cea mai mare gresala , nu că ar fii cartea rea dar m-a lăsat broken . 

 Cred că ştiţi cu toţii cum e momentul acela când termini o carte care te lasă nimicit şi îndurerat , asta se întâmplă cu mine acum. 
A şi să nu uit , am adăugat un Music player la blog (acolo jos) şi dacă doriţi puteţi să asculţi melodiile în timp ce citiţi prostioarele mele, da 
melodiile sunt soundtrack-urii din if i stay,  pentru că sunt geniale , şi dureroase.       

               Cartea 


Am vrut să citesc cartea asta de prin 2012 , când am văzut recenzia scrisă de Anca dacă nu mă înşel, chiar nu mă aşteptăm să o citesc acum , căutăm o carte pentru concursul de pe blog care urmează , şi mi-a sărit în ochii coperta pe care o ador , e perfectă şi am zis "de ce nu ?" , ieri a venit curierul , şi normal că am început să o citesc pe loc , cum sunt bolnavă şi am stat acasă toată săptămâna a fost momentul perfect. 
Bine gata cu balivernele .

Descriere:    Mia este o violoncelistă talentată în vârstă de 17 ani, cu o familie iubitoare şi un prieten minunat, Adam. Ea nu trebuie decât să aleagă dacă va merge la New York pentru a studia la Julliard sau dacă va rămâne în Oregon cu cei dragi. Însă într-o dimineaţă cu ninsoare, totul se schimbă, iar decizia pe care brusc trebuie să o ia este dramatică şi dureroasă. Mia îşi pierde părinţii şi fratele mai mic într-un accident rutier, şi, cu toate că nu îşi aminteşte momentul impactului, ea îi poate vedea pe cei din jur şi pe sine. Romanul este scris la persoana întâi, Mia evocă evenimente din viaţa sa, descrie ceea ce vede şi aude în spital, deşi nu poate simţi nimic şi este din ce în ce mai slăbită. Dragostea pentru cei rămaşi în viaţă şi pentru Adam şi pasiunea pentru muzica clasică vor determina alegerea pe care tânara o face la final. "Dacă aş rămâne" atinge teme importante, despre viaţă, moarte şi despre cum totul se poate schimba iremediabil într-o secundă. Cartea este inspirată de o tragedie reală.     



Părerea mea: Adevărul e că mi-a plăcut la nebunie ,poate nu din primele pagini ,dar acum sunt ahh *ca şi emoticonul care plânge şi are inimi în ochii*  .
Nu înţeleg , chiar nu înţeleg de ce aşa multe recenzii negative , adică da , are imperfecţiuni dar asta   o face frumoasă , cum a spus mama lu' Mia "'Life is this big, fat, gigantic, stinking mess. That's the beauty of it too." . 
Am adorat familia lui Mia , nonconformistă şi amuzantă . La început am fost puţin sceptică în legătură cu amintirile frecvente ale Miei , dar spre sfârşitul cărţii am ajuns chiar să le ador. 
Cartea asta te pune cu adevărat pe gandurii ,te face să realizezi cât de puţin apreciezi toate lucrurile mărunte dar fără care nu ai putea trăii , să realizezi că într-o clipă tot ce ai , toată viaţă ta , poate dispărea . 
Şi cum a spus şi Mia " Să mori e uşor , să trăieşti e greu." 
Ce mi-a plăcut cel mai mult la povestea de dragoste dintre ea şi Adam , a fost că nu au avut o relaţie perfectă ,fără nici un fel de greutăţii, din contru au avut certuri , neînţelegeri şi tot tacâmul , cum se întâmplă şi în viaţă reală .


Adam m-a nimicit complet *Doamne de ce nu s-a inventat o maşină de adus personaje la viaţă*. Întâlnirile lor au fost perfecte , şi modul lui de a fii e doar asdfgh . Iubesc cartea asta ,chiar dacă m-a lăsat în bucăţele.

Citate: 
"Uneori,  în viaţă, faci alegeri, iar alteori le face viaţa pentru tine."

“Orice ai alege, câştigi. Orice ai alege, pierzi. Ce să-ţi spun? Dragostea este dificilă.”

“As putea sa te pierd in felul acela daca nu te-as pierde azi. Te-as lasa sa pleci. Daca ramai.”- Adam

Notă:  5/5


                Film

Ce mi-a plăcut mult la film a fost că au adăugat secvenţe care nu erau în carte unele foarte reuşite .Mi-a plăcut chimia dintre actorii , care se potrivesc foarte bine cu personajele. 
Şi ce mi-a plăcut la nebunie au fost soundtrack-urile , Doamne , pur şi simplu ,geniale.Îţi face poftă de muzică clasică şi de concerte punk-rock.

Soundtrack:

~Never Coming Down (Willamette Stone)
~Halo (Ane Brun & Linnéa Olsson) 
~Mind (Willamette Stone) 
~I Never Wanted To Go (Willamette Stone) 
~Today (Willamette Stone)
~Heart Like Yours (Willamette Stone) (preferata mea , cea mai heartbracking) 
~Heal (If I Stay Version) (Tom Odell)

Iar relatia de prietenie dintre Mia  si Kim , e foarte adorabila si amuzanta.




Am iubit atât cartea cât şi filmul , dar normal , cartea a fost mai buna după părerea mea.

                          

Share this:

CONVERSATION

4 comentarii:

  1. Hei!
    In primul rand vreau sa-ti spun ca ai un blog minunat, background-ul m-a lasat fara cuvinte ( nu sunt singura care vrea sa vina caldura mai repede ). Il ador!
    In al doilea rand, am vazut si eu filmul impreuna cu prietenul meu si a fost groaznic pentru ca mereu trebuia sa comenteze "Nu se poate, nu are cum sa se faca masina in halul ala de la impact" "Nu, nu are nici o logica....." Pur si simplu trebuie sa il revad si sa plang singura.
    Cartea nu am citit-o inca, dar de abia astept sa fac asta si chestia cu recenziile negative, imi pare rau sa o spun dar nu am gasit in viata mea o carte care sa fie perfecta si nici nu o voi gasi pentru ca nimeni nu e perfect, nici autorii nu sunt perfecti, prin urmare nici cartile nu vor fi niciodata perfecte. Si ce daca?!

    M-ai facut sa-mi doresc sa citesc cartea. Multumesc!
    Un weekend minunat ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hei :)
      Aww , ce draaagut , multumesc mult , iubesc mesajele de genul they put a smile on my face.
      Ouh da baietii astia , nu ca as avea de unde sa stiu (pentru ca forever alone :)) ) dar am fost odata la Sub aceeasi stea la cinema si era un tip langa mine care nu mai taceaaa :)) .
      Adevarat imperfectiunea e adevarata frumusete .
      Poate o sa o castigi la concurs , eu iti tin pumnii :)
      La fel si tie ♥

      Ștergere
  2. Am văzut filmul, însă aș vrea să citesc și cartea, în ciuda faptului că știu povestea. Chiar sunt curioasă cum este scrisă. Ah, și îmi plac citatele pe care le-ai extras, sunt simpatice. :D

    RăspundețiȘtergere

Vreau sa stiu si parerea ta!

Un produs Blogger.