Recenzie:Ali Shaw – Fata cu picioare de sticla

    Buna dragilor, in primul rand vreau sa multumesc mult Librariei Online Libris pentru sansa de a citi "Fata cu picioare de sticla" pentru ca este o carte deosebita.




În arhipelagul St. Hauda's Land se petrec lucruri neobişnuite. Ceaţa dezintegrează orizontul în straturi nemişcate de aer, stânci ameninţătoare îţi întorc privirea, în mlaştini nesfârşite zboară vite cu aripi de fluture şi se ascund secrete întunecate, o creatură transformă totul în alb dintr-o singură privire, meduzele se refugiază în golfuri pentru a muri, iar Ida MacLaird se transformă treptat într-o statuie de sticlă. Căutarea unui leac pentru această boală neobişnuită îi oferă Idei întâlnirea cu bărbatul pe care îl va iubi până la moarte: Midas Crook, un singuratic, un inadaptat care caută să fotografieze raza de lumină perfectă. În timp ce Ida acceptă cu resemnare metamorfoza în sticlă, Midas, la rândul lui, trece printr-o metamorfoză cu mult mai dureroasă: aceea de a redeveni om. O poveste melancolică, ai cărei eroi se definesc prin deciziile şi indeciziile trecutului lor, iar iminenţa morţii pare aproape tangibilă. Romanul scriitorului britanic Ali Shaw, o fabulă magică despre destin, este o combinaţie emoţionantă de mituri nord-europene, realism psihologic şi fantasy şi un debut promiţător.


   Nu am mai citit pana acum o carte cu un subiect asemanator. Oficial, Ali Shaw a devenit unul dintre scriitorii mei favoriti. Melancolia cu care a descris insula m-a facut sa ma  transpus in mijlocul povestiri. Aceasta carte m-a pus serios pe ganduri si am incercat sa-mi stabilesc prioritatile, in conditiile in care as fi in locul Idei, care nu mai avea mult de trait.
 Curajul cu care Ida a tratat problema m-a frapat, tocmai de aceea o admir atat de mult. Am invatat urmarind povestea Idei si traindu-i frica de a se transforma intr-o statuie de sticla ca viata este scurta si trebuie traita din plin .
  Uneori simteam ca este scrisa doar pentru mine , ba chiar m-am regasit in unele fragmente.Este un basm mai trist cu un iz de  groaza. 



"Insa ea inseamna companie , iar el evita compania."

"Dar ,vezi tu,  Midas , nu vreau sa fiu dura , insa tu ai mai mult timp decat mine sa analizezi lucrurile de care nu esti sigur.Eu trebuie sa stiu exact ce se intampla cu noi."

"-Midas! tipa el in intuneric. Esti bine?
 -Bineinteles, striga el inapoi [...]
 -Midas! Esti bine?
Poate ca nu auzise primul raspuns.
 -Sunt bine! In siguranta!
Se intorsese si i se taie respiratia. Barca luase foc.Flacarile formasera o lacrima care dansa. 
-Tata! tipa Midas , avantandu-se in apa."



Este o carte pe care v-o recomand, garantand ca o veti iubi si voi, o puteti comanda de aici , si aveti o reducere de -15%


Share this:

CONVERSATION

14 comentarii:

  1. Foarte frumoasă recenzia. Într-adevăr cartea are un subiect interesant, foarte diferit de ce am citit până acum.
    După ce îmi mai golesc din rafturile pline de cărţi, cu siguranţă o să fie pe lista de must read.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Este o recenzie foarte interesanta si buna. :-* Ai reusit sa-mi starnesti curiozitatea prin tot ce ai scris in recenize despre carte. Te felicit! :):)

    RăspundețiȘtergere
  3. interesanta cartea,un subiect foarte deosebit,recenzia ta ma face curioasa,cu siguranta am sa o citesc.felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte misto recenzia ;;) :* Sper sa o citesc si eu cat de curand, fiindca mi-a captat atentia :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Superb! Pare o poveste deosebită și sunt sigură că sunt o mulțime de lucruri de învățat din ea. <3

    RăspundețiȘtergere
  6. Și eu am citit această carte. Mi s-a părut fantastic modul în care iubirea dintre cei doi evoluează, iar ea se transformă, pe zi ce trece, într-o iubire imposibilă. Printre cele mai frumoase povești de iubire pe care le-am citit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte adevarat , sper sa o recitesc cat mai curand , nu cred ca am inteles povestea pe deplin cand am citit-o prima oara.

      Ștergere

Vreau sa stiu si parerea ta!

Un produs Blogger.