Recenzie: Dispăruți de Michael Grant

Detalii:
Titlu și autor: Dispăruți de Michael Grant
Categorie: SF/Fantasy, Thriller, Horror 
Disponibil la: Târgul Cărții

Recenzie:
"Cât ai clipi din ochi, toată lumea a dispărut. Dispăruţi. Toţi, cu excepţia tinerilor. Au rămas fără niciun adult. Fără profesori, poliţişti, doctori, părinţi. Şi tot aşa de brusc dispar şi telefoanele, internetul, televiziunea. Fără nicio posibilitate de a căuta ajutor. Şi fără vreo şansă de a afla ce se întâmplă. Foametea ameninţă. Începe domnia sălbaticilor. O creatură sinistră pândeşte din umbră. Animalele devin mutante. Iar adolescenţii se schimbă şi ei, le apar talente noi, puteri inimaginabile, periculoase, mortale, care sporesc din zi în zi. Este o lume nouă şi înspăimântătoare. Se aleg tabere, se pregăteşte o luptă. Cei puternici împotriva celor slabi. Iar timpul se scurge inexorabil: de ziua ta, dispari, la fel ca toţi ceilalţi."

Părerea mea:
Ahh.. cu ce să încep , e o carte plină de acțiune și mi-a plăcut la nebunie . 
Începutul a fost destul de încet , dar a meritat . Mă așteptam să fie plictisitoare pentru că toți copii au vârste cuprinse între 10-14 anii dar.. " Despite their age , we all know the characters are not children anymore. "

Nu e deloc pentru copii mici , nici nu o prea  recomand copiilor mai mici , pentru că sunt și personaje violente ,  în special Derek ,sunt foarte sigură că e  psihopat .
Quinn e cel mai laș și plângăcioas personaj pe care l-am întâlnit ,vreodată. E opusul lui Lana , păcat că  nu a apărut așa de des in carte , e un personaj interesant  , e ceva în legătură cu ea ,ceva suspect  , cel puțin așa cred , probabil o să aflăm mai multe in volumul 2, la fel și în legătură cu Diana , mi-a plăcut mult de ea , e tipul bad girl dar totuși bună,   probabil de   asta e și personajul meu preferat din carte.                       
Cărțile scrise la persoana a 3a , nu sunt printre preferatele mele , dar nu mi-aș putea imagina altfel Dispăruți  , in plus nici nu iți dai seama că e la persoana a 3a.
Mi-a plăcut foarte mult numărătoarea inversă  de la începutul fiecărui capitol.
Deșii la început nu pare , acțiunea  cărții este foarte bine pusă la punct , are  idei geniale , ascunse foarte bine , îl admir pe autor pentru asta.


Personaje:

Sam Temple: Este un băiat pe care  se bazează toată lumea , să îi scoată din FAYZ ( Zona Tinerilor din Aleea Radioactivă) dar el e la fel de speriat ca și ei. A fost destul de bleg la început dar și-a revenit , încet încet , în partea 2 a ,a cărții.                                                                   Deși nu  a luat întotdeauna , cele mai bune decizii , s-a descurcat destul de bine , adică nu știu cât de bine m-aș fii descurcat eu fără adulți , cu o grămadă de lucruri,  pe care nu mi le pot explica și cu un prieten ca si Quinn -laugh-  .
                                                                                                   Astrid Ellison: Astrid -cea deșteapta- , e o tipă inteligentă , evident,  cel puțin la începutul cărții . Sincer aveam așteptării mai mari de la ea dar  spre finalul cărții m-a dezamăgit puțin .                  Dar  cu toate astea , spune destul de multe lucruri care îți dau de gândit chiar și după ce ai terminat cartea.
Citate:

“-Asta e soluţia ta?Să mănânce o prăjitură?întrebă Astrid.
-Nu,soluţia mea este să fug jos până la plajă şi să mă ascund până se termină totul.Dar o prăjitură nu strică niciodată,spuse Sam.”

“-Uneori prinzi valul.Alteori valul te prinde pe tine,zise el într-un târziu.”

Nota: 4/5

                Mulțumesc librăriei online,  Târgul Cărții ,  pentru șansa de a citi aceast volum.

Share this:

CONVERSATION

8 comentarii:

  1. Prima data cand am auzit de cartea asta, a fost acum doi ani cred, in orice caz eram la liceu, intr-o statie de masina. Era o tipa si o citea si am intrebat-o despre ce e vorba si mi-a povestit. M-a captivat.Am incercat sa caut cartea dupa ceva timp, dar nu-mi mai aduceam aminte de nume, doar coperta, foarte vag.

    E prima recenzie pe care o citesc la cartea asta cu toate ca am vazut-o de foarte multe ori peste tot, nu m-a interesat, nu credeam ca e ceea ce cautam. Ma bucur ca m-ai ajutat sa o gasesc
    Sper sa o cumpar cat mai curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hii , ce tare , e așa dragut sa dai peste oameni care citesc , si mie mi s-a intamplat , cea mai recenta a fost cand am mers intr-o dimineata la scoala cu firul si fata de langa mine citea Divergent si am inceput sa vorbim despre ea ,da e placut sa dai peste oameni cu aceleasi hobbi-uri , si eu mă bucur , aștept părerea ta despre carte.

      Ștergere
    2. Da, nu stiu daca ai observat dar foarte multa lume a inceput sa citeasca. Am vazut o groaza in metrou si tineri si batrani. M-am simtti bine :))

      Ștergere
    3. Da ,parca ti se umple inima cand ii vezi :))

      Ștergere
  2. Anul trecut ma gandeam sa-mi cumpar cartea, mi-o recomandase o prietena foarte buna, dar tot am spus ca o sa o cumpar mai tarziu si nu am mai achizitionat-o, acum citindu-ti recenzia parca-mi pare rau ca nu mi-am luat-o atunci :D Anul asta incerc sa citesc mai diversificat, ma duc un pic si prin zona clasicilor, dar poate poate printre toate cartile pe care planuiesc sa le citesc se va strecura si aceasta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu planuiam sa o citesc acum 2 ani cred , dar se pare ca de abia acum am reusit , si eu mi-am propus sa incerc si alte genuri dar se pare ca prima parte a anului 2015 e pentru cartii care vroiam sa le citesc de mult , un fel de recuperare :)

      Ștergere
  3. Cartea asta imi aduce aminte de Maximum Ride :))Cred ca e din cauza faptului ca personajele au varste mici ,exact ca si in Maximum Ride!Cred ca o voi achizitiona si eu sau daca nu reusesc o citesc online cel mai probabil,mai facut curiosa >:D<See ya :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil , nu am citit Maximum Ride , desi mi-as fi dorit dar acum nu cred ca mai sunt asa de atrasa de ea. Daca o citesti sa imi spui cum ti s-a parut :) . pupici

      Ștergere

Vreau sa stiu si parerea ta!

Un produs Blogger.